Paris via București

Paris via București

Paris via București 600 926 Dautor

Ioana Nicolescu a lucrat în industria buyingului de lux. Practic, timp de mai mulţi ani, ea a fost cea responsabila cu achiziţii importante pentru mari case de modă pe care majoritatea le ştim de la televizor sau din presa glossy. După o experienţă lungă şi frumoasă la Prada, Ioana a decis sa îşi deschidă propria afacere, un birou de stil.
Extins Bijuterie Contemporană i-a luat un interviu în avanpremiera Ioanei, înaintea acestui weekend de Florii când Ioana va fi la prezentă la târgul de bijuterie contemporană Autor, la Sala Dalles. Ce va face acolo? Va sustine primul Forum de tendinte din Romania!
1. Cu ce se ocupa biroul de stil pe care îl deţineţi, Code Noir Style?
Ioana Nicolescu: Code Noir Style este o agenţie de consultanţă de imagine şi stil, concepută atât pentru persoane private cât şi pentru cele corporate. Ne ocupăm de tendinţe – nu cum le vede oricine pe podium. Ci de anticiparea lor, cumva traducerea lor în diverse sectoare, pe culori, materii- cu câteva sezoane în avans- pentru a permite atât designerilor cât şi buyerilor sau echipelor de marketing şi sales managerilor din domenii foarte diferite să se alinieze contextului actual al cerinţelor pieţei economice.
Cine crede că dacă la toate evenimentele mediatizate toate persoanele care apar sunt perfect coafate, machiate şi îmbrăcate graţie bunului lor gust şi a unui buget extraordinar, se înşeală. Secretul este eminenţa cenuşie specializată în stil şi imagine personală, un fel de doctor care tratează durerile ce au legatură cu moda – el este consultantul de stil. Are experienţă în domeniu, e la curent cu tot ce mişcă în zona modă – designeri, trenduri, stil. Ştie sa inteleaga şi să ajute clientul să-şi exprime cât mai fidel adevărata personalitate. Serviciile se aplica tuturor. În afară de munca de îmbunătăţire a imaginii (make-up, garderobă, trenduri, coafură) am coordonat evenimente, am ales maşini, am decorat case, am pregatit nunţi şi mirese. Mai des adaptez garderoba şi ameliorez imaginea oamenilor. Nu numai vedetele se sfătuiesc cu consultanţii de stil pentru rochii Chanel, ci toţi care îşi dau seama că e o diferenţă între imaginea pe care o proiectează şi cea de care au nevoie. Ca şi în cazul unei perechi de pantofi rămasă mică, dacă vrei. Rolul meu este să regăsesc echilibrul ideal.
Suntem judecaţi după aparenţe în primele 7 secunde, e treabă dovedită. Deci nu avem o a doua şansă.
Mă amuză o amintire mai veche, în sensul întrebării tale: un avocat m-a întrebat odată de ce PR-ul lui nu poate să-l sfătuiască ce să poarte la evenimente. Asta i-ar fi uşurat viaţa. I-am răspuns că un PR nu e avocat şi nici consultant de stil.
2. Organizaţi în cadrul târgului de bijuterie contemporană Autor, pe 16 şi 17 aprilie, un forum de tendinţe. La ce să se aştepte vizitatorii evenimentului?
Să nu credeţi că ne veţi găsi cu un microfon în mână şi o mulţime compactă în jur, care va asista la un performance. Nici gata să vă spunem cu ce trebuie si ce nu trebuie să vă îmbrăcaţi. Mai degrabă vă pregătim un spaţiu unde vor fi expuse sub forma unor teme individuale, concepute ca poveşti de sine stătătoare, tendinţele iernii viitoare, 2011- 2012. Temele au fiecare conceptul lor, culorile şi materiile lor. Daca sunteţi pasionaţi de trenduri (sau efectiv doriţi să vă faceţi ordine în dulap conştient de ceea ce se poartă cu adevărat) si vreţi sa aflati mai multe despre cum să le folosiţi într-un context personal sau pentru binele firmei dvs, vă aşteptam şi dupa târg, cu drag, la o întâlnire personalizată!
ioana-n-web02
3. De ce acum un Forum de tendinţe? Poate să schimbe mentalitatea publicului în accesorizare?
Tendintele şi cunoaşterea lor sunt primul făcut de o persoană care doreşte să se “profesionalizeze” (designerii şi buyerii sunt cei ce lucrează cu tendinţele înainte să vadă prezentările de modă), sau să fie conştient de ceea ce se întâmplă într-un domeniu care în mod indirect are un efect major în multe alte direcţii (tendinţele sunt foarte importante în cosmetică, arhitectură, comerţ, industrie, design de automobile, etc).
Accesoriul este important find detaliul care dă tonul, ca un dirijor unei orchestre, care indică “epoca” unui look. O rochie neagră va deveni tributară anilor ‘60 sau ‘80 graţie accesoriilor: o curea, o pereche de pantofi, o poşetă-plic, o bijuterie pentru păr. Mi s-a părut important să lansăm primul Forum de tendinţe în România la târgul de bijuterie contemporană Autor dată find natura evenimentului, care se proiectează cu eleganţă şi simplitate în viitorl, şi care a ştiut să anticipeze importanţa accesoriilor şi la noi.
4. Ce bijuterii cumpărăm în acest sezon? Ne puteţi dezvălui în avanpremieră un stil care merită investiţia iarna viitoare?
Bijuteriile sunt destul de variate, cât şi stilurile. Nu cred că trebuie investit într-un stil anume, aş propune mai bine să găseşti silueta cu care ţi-ar plăcea să te amuzi iarna următoare şi cu care eşti sigură că-ţi stă bine: poţi fi neo burgheza chic, sportiva cu tentă urbană sau poţi accesa un joc subtil de reinterpretare a garderobei masculine pentru femei. (citeşte mai multe despre asta AICI)
Tendinţele pentru adevărate obiecte continuă să ne uimească în ceea ce priveşte accesoriile: ele sunt mai sobre şi mari, chiar dacă nu atât de mari cum fusesem obişnuiţi să le vedem în sezoanele precedente. Colierele şi brăţările se cuminţesc şi devin versiuni uşor neo-burgheze sau chiar monahale ale stilului gotic-rock, din vara şi iarna trecută. Aurul rămâne culoarea predominantă a metalului folosit, cât şi culorile de pietre preţioase: verde smarald, roşu rubiniu, albastru-safir.
5. Cum s-a ajuns la colaborarea între Code Noir şi târgul de bijuterie Autor?
Într-un fel extrem de firesc şi natural. Dan Pierşinaru, iniţiatorul evenimentului Autor este o persoană curioasă, pasionată şi intuitivă. Autor mi se pare nu numai un eveniment important la noi, dar şi un eveniment de calitate, care ar trebui sprijinit şi ajutat să crească. Un eveniment cu un potenţial perfect valabil, care a stabilit un statut pentru bijuteria contemporană românească, a făcut astfel încât ea sa fie privită într-un anumit fel şi de la un anumit nivel. Am recunoscut un fel comun de a gândi şi acţiona cu cele ale lui Dan Piersinaru, aşa încât când m-a întrebat dacă aş dori să participe Code Noir Style la Autor, a fost evident pentru mine acceptul de a o face.
Amândoi am dorit să colaborăm, iar faptul că Dan a înţeles perfect importanţa asumării şi integrării tendinţelor în procesul de lucru sau de creaţie a unei persoane, fie private sau corporate, a fost esenţial.
Ca să putem compune fraze frumoase şi să scriem bine, e mai uşor să cunoaştem întâi alfabetul – şi e minunat să-l învăţăm împreună!
ioana-nicolescu

Sázkové Kanceláře Bez Ověření Totožnosti