Tehnica firului de argint ▬ JACQUELINE Y. YAO

Tehnica firului de argint ▬ JACQUELINE Y. YAO

Tehnica firului de argint ▬ JACQUELINE Y. YAO 1706 2560 Dautor

În cadrul celei de-a 19-a ediții a AUTOR 2022, Târgul Internațional de Bijuterie Contemporană, artista JACQUELINE Y. YAO  a expus o colecție de bijuterie de artă care vorbește despre un spațiu personal în care te poți conecta profund cu tine.

Datorită faptului că piesele sale de bijuterie prezentate la Târgul AUTOR 2022 au stârnit curiozitatea publicului prin tehnica pe care a folosit-o, AUTOR a decis să afle mai multe despre tânăra artistă despre viziunea ei în bijuterie. Următorul eveniment AUTOR va fi ediția a 20-a (ediție aniversară) care va avea loc între 6-7 mai.

  1. Jaqueline, piesele tale prezentate la AUTOR FAIR 2022 arată unic. Unele dintre ele par să fie imprimate 3d, dar toate sunt realizate manual. De ce ați ales țesutul cu metal ca tehnică principală? Ce înseamnă acest tip de proces pentru tine?

Mulțumesc.

Suntem atrași în mod natural de materiale pentru că au caracteristici unice. Sunt interesată de modul în care materialele îmi vorbesc, cum le simt caracteristicile și cum comunic și trăiesc cu ele.

Descoperim lumea prin simțurile noastre – ceva ce ne atinge pielea ne oferă amintiri. Pentru obiectele cu care ne petrecem timpul ne dăm seama ce sunt atunci când le atingem. Textura, temperatura, greutatea și duritatea lor le conferă unicitatea. Odată ce le experimentăm prin contrastul simțurilor, materialul este mai convingător. Înțelegerea materialului se face cel mai bine prin comparație. Simțurile noastre sunt așa încât înțelegem asprimea prin contrastul acesteia cu netezimea. Astfel, firul de argint este un metal durabil aparte, așadar se simte solid și atemporal, compensând prin duritate și răcoare.

Cu toate acestea, firul de argint este ceva pe care nu îl investigăm în detaliu. Folosesc firul de argint ca material principal, dar și firul de argint veritabil, firul de argint Argentium, firul de argint umplut cu aur și firul de argint fin. Firul de argint este un material frumos, veritabil pentru expresia formei. Pentru mine, procesul de proiectare este legat de modul în care văd, ce văd și cum îl traduc în metal. Este mai puțin despre estetică sau aspect, deși acestea sunt încă prezente. Vorbim mult mai mult despre crearea unui spațiu care să-i facă pe oameni să se simtă mai bine. Mă bazez în principal pe aceste materiale pentru că se potrivesc tuturor așteptărilor. Totul este despre bunăstare. Asta înseamnă că atunci când oamenii intră în asta, ei nu știu de ce se simt, dar de fapt totul a fost orchestrat.

De asemenea, mi-a plăcut enorm procesul. De cele mai multe ori, trebuie să îl repet, dar pentru că această repetare îmi aduce atât de multe „bucurii neașteptate”. Oamenii sunt întotdeauna atrași de reapariția zilnică a răsăritului și apusului. Este un lucru frumos să simt necunoscutul și să experimentez o bucurie imprevizibilă. Nu știu ce se va întâmpla în continuare, dar mă voi gândi la asta – poate voi fi atrasă de mirosul de cafelei la colțul drumului și apoi voi intra în magazin să mă bucur de ea.

Tot ceea ce fac se bazează pe recunoștință. Pentru că vreau să țes poveștile și ideile în capul meu cu energie pozitivă, aceste energii mă însoțesc și mă ajută încet să cresc. Pot să iau toate aceste elemente ale bijuteriei și să încep să le transform în diferite bucăți mici, așa pot să le tratez cu respectul de care au nevoie. Aceast respect le va oferi și altora aceeași mare putere. Vreau să exprim frumusețea și delicatețea de a fi uman într-un mod foarte natural, cu cele mai autentice sentimente. Mi-am exprimat dorința de a crea un spațiu care să fie respirabil și confortabil și cred că premisa pentru un astfel de spațiu este să te simți confortabil în inima ta și să simți un anumit fel de gratificare.

  1. Vă inspirați în principal din muzică, filozofie și artă. Ce filozofie se întruchipează cel mai mult în lucrările tale? Ce fel de gen muzical? Care a jucat cel mai important rol în procesul de a crea artă și bijuterie?

Am ceva spirit rebel în genele mele, dar nu sunt sigur cu ce mă răzvrătesc.Muzica, filosofia și arta îmi îmbogățesc lumea spirituală și mă determină să-mi explorez călătoria.

Îmi place rhythm and blues, jazz, muzică country, muzică electronică, muzică clasică, blues, funk, și melodii folk. Depinde foarte mult de starea de spirit, dar și de context. Să ascult muzică mă calmează, îmi aduce energie și uneori mă ajută să trec peste ore lungi. Mă acompaniază împreună cu toate emoțiile, iar muzica decorează aerul. Filosofia mă ajută să evit să fac lucruri plictisitoare. Mă ajută să îmi lărgesc orizonturile și viziunea. Toată lumea ar putea fi un artist pentru că oamenii au abilități creative, dar arta este o căutare eternă a respectului.

Ca bijutier, sunt inspirat de lume și de momentele pe care le trăiesc. Indiferent de experiențele prin care trec, acestea creează emoții care mă determină să creez piese de bijuterie. Observarea lucrurilor este, de asemenea, o sursă de inspirație, deoarece observ mediul care mă înconjoară. Găsesc cele mai bune idei în viața de zi cu zi – cum ar fi să stau în trafic sau să desenez– îmi permit subconștientului să preia conducerea, astfel încât să mă pot simți liberă. Trebuie să fii într-o stare de joc pentru a proiecta. Dacă nu ești într-o stare de joc, nu poți face nimic.

O idee există în afara mâinilor. Are un impact asupra vieții reale. Când mi-am început ideea despre spațiu, m-am concentrat pe niște amintiri emoționale. Când lucrez cu piesele mele, aceastea invocă o amintire a unei epoci trecute despre cum am trăit, cum mă așteptam și cum mi-am imaginat că este lumea.

Dacă ne reducem ideile, putem gândi treaba ca o călătorie. Mă imaginez ca un arc și o sârmă. Mai presus de toate, vreau să folosesc o modalitate simplă de a exprima gânduri complexe. Îmi pun toate emoțiile în fir. Procesul îmi spune povestea în timp ce țes, construind un spațiu pentru a-mi extinde bijuteriile în lume ca o mică sculptură purtabilă. Cred că un design excelent reprezintă o lume foarte complicată. Încă țes și croșetez cu aceleași arcuri și fire din argint.Totul este la fel și totul permite schimbarea sentimentelor. Așa le ofer identitate și un aspect emoțional.

Experiența fiecăruia cu subconștientul este diferită. Vedem rezultatele subconștientului prin diferite practici artistice; un exemplu de stare de spirit în subconștient ca practică artistică ar fi opera lui Jackson Pollock, un pictor american și un expresionist abstract, care fuma, asculta jazz și dansa în timp ce picta. Părea să fie într-o dispoziție foarte pozitivă, plin de creativitate. Toate stările și mișcările devin parte din lucrările sale finale. Pollock a folosit țigări pentru a obține idei noi pentru lucrările sale de artă, în timp ce muzica pe care a dansat a creat o bună dispoziție plină de emoții pozitive care i-au lărgit abilitățile creative.

Procesele de realizare a pieselor mele sunt complicate. Dar, deși este complicat, forma pe care aleg să o fac este simplă. Procesul de creare a unei forme simple este destul de complicat, deoarece complexitatea ilustrării procesului sau texturilor într-o formă minimă este, de asemenea, complicată – am vrut să creez o formă foarte simplă pentru a ilustra procesul sau texturile pe care le creez.

  1. Ultima ta colecție vorbește despre un spațiu personal în care te poți conecta mai profund cu tine. Cum creezi această conexiune mai profundă, este procesul de a face bijuterii sau altceva?

O idee există în afara mâinilor. Are un impact asupra vieții reale. Când mi-am început ideea despre spațiu, m-am concentrat pe niște amintiri emoționale. Când lucrez cu piesa mea, ea invocă o amintire a unei epoci trecute despre cum am trăit, cum mă așteptam și cum mi-am imaginat că este lumea. Indiferent cum le-am stratificat sau combinat, elementele arătau unic. Dacă intri de sus în jos, este diferit de la stânga la dreapta pentru că vederea este diferită. Creez moodboard-uri și bloguri cu imagini care îi ajută pe oameni odată ce ajung în spațiu. I-au ajutat să se conecteze emoțional cu comunitatea în timp ce erau influențați de sentimentele direcționale.

Sunt o persoană vizuală; prin asta, prefer să-mi exprim gândurile vizual, deoarece cred că este atât de simplu, dar și foarte complicat. Acest tip de contradicție este ca piesele mele; oricine îl poate vedea, dar poate că nu este întotdeauna de înțeles. Există câteva povești sau emoții pe care le voi adăuga la un atelier în timpul procesului de realizare a bijuteriilor și le voi prezenta într-un anumit mod. Pentru mine, asta este suficient.

Una dintre calitățile care disting munca mea este felul în care experimentăm un spațiu și cum ne simțim într-un moment actual pentru a satisface subconștientul.

     Experimentăm sentimentele pe care ni le oferă simțul gustului și al mirosului, care ne ghidează către un loc anume. Când am o idee pe care vreau să o explorez, îmi plac răspunsurile deschise și finalurile. Poate după un timp, când mă gândesc la asta, voi avea idei noi despre timp și despre lume. În acest caz, răspunsul din mintea mea se va schimba. În viață, dacă nu este o problemă de matematică (poate pentru că nu mă pricep la matematică), sper să nu existe răspuns, dar rezultatele se contopesc cu așteptări pozitive. Poate sunt o visătoare sau o idealistă, dar îmi place această stare și mentalitate.

Pentru fiecare aspect al lumii, chiar și al obiectelor, ne bazăm pe ceea ce simțim și cum simțim pentru a crea conexiuni. Conexiunile dintre oameni sunt emoționale, dar și o legătura dintre o persoană și un obiect poate fi emoțională. Vedem asta în legătura cu oamenii. Ca bijutier, treaba mea este să fiu un constructor de poduri, creând o punte între bijuteriile mele și lume. Vreau să construiesc acel pod în mod fiabil. Când îmi țes lucrarea, fiecare cusătură se construiește pe sine, la fel ca munca mea de țesut și croșetat. Acest lucru creează o punte puternică, iar atunci când oamenii merg pe ea, se simt împămânțiți. Țeserea unui fir moale și al altuia subțire împreună creează o legătură puternică, evocând ideea de încredere și fiabilitate cu publicul. Și nu suntem nimic ca ființe umane dacă nu experimentăm această conexiune. Îmi place să aud oameni spunând tot felul de povești despre ei înșiși, despre oamenii din jurul lor și chiar despre străinii pe care îi întâlnesc, poveștile cotidiene, poveștile oamenilor adevărați – așa sunt oamenii. Suntem mereu în contact, legați, singuri, gândim și ne întâlnim, ceea ce pare a fi un ciclu constant. Acest ciclu de conectare prin punte este conținutul. Puterea conținutului este punctul central al designului – acel moment în care simțim ceva convingător.

  1. Textura și designul pieselor tale îmi amintesc de armura medievală, ai intenționat să le oferi pieselor tale puterea de a proteja pe purtător?

Da! Apreciez această rezonanță uimitoare.

Bijuteriile contemporane sunt un fel de practică de artă vizuală care încalcă limitele a ceea ce poate fi. Pentru mine, bijuteriile contemporane sunt ca limbajul. Este un mod îndrăzneț și genial de a comunica, de a ne exprima ideile. Aceasta este cea mai fantastică parte a motivului pentru care cred că bijuteria contemporană mă atrage.

Bijuteriile nu sunt doar un fapt sau ceea ce vedem, ci și ceea ce ne imaginăm.

Curajul este o calitate pe care avem tendința de a o asocia cu conflictul. Respectăm soldații curajoși. Când se confruntă cu un adversar formidabil și ies învingători. Ne gândim la ei ca la niște eroi. Dar există un alt fel de curaj în lume bazat pe aceleași principii.

– Curajul personal.

Vulnerabilitatea nu pune protagonistul într-un imediat pericol fizic. Este o formă de curaj psihologic care îți cere să îți exprimi neinvitat sentimentele și gândurile în fața unui public ostil.

Motivul pentru care sunt atins de o putere moale este pentru că simt că puterea influenței este uneori mult mai dură decât orice altă putere, mai lentă, liniștită, frumosă, dar tare.

Credința puternică și perseverența pot depăși durerea fizică a bolii, iar o lume spirituală solidă poate face o viață fără speranță plină de soare. Un zâmbet poate topi o față rece, poate păstra o bună productivitate zi de zi și poate influența comportamentul și stilul de viață al oamenilor din jurul nostru. Acestea sunt forțele tari ale puterii moi în viața oamenilor. Firul de argint pe care îl folosesc poate exprima perfect aceste idei – atunci când firul moale și subțire se transformă în arcuri mici și moi și apoi într-o pânză mare, atunci este momentul când devine o sculptură solidă, dar mică, cu expresia sa proprie.

Ca femeie, transmit toată puterea din puterea moale infinită a femeii. Curge prin inimă, în bijuterie și în lume. Caut un moment în care să simțim că suntem cât mai aproape de suflet. Când te eliberează, îți permite să faci asta și te ajută să te gândești la ceva convingător. Aici vreau să vorbesc despre responsabilitatea de a spune poveștile oamenilor și de a evoca lucruri pozitive.

Argintul evocă în mine un sentiment de moliciune și o atingere moale, dar este încă destul de puternic. Pot compara piesele cu femei: femeile sunt percepute ca fiind vulnerabile în anumite privințe; cu toate acestea, suntem cele mai puternice. Suntem binecuvântate cu răbdare, smerenie și toleranță. Avem posibilități infinite.

Nu numai femeile.

  1. Publicul de la TÂRGUL AUTOR 2022 a fost plăcut surprins de colecția pe care ați expus-o. Cum te-ai simțit separată de munca pe care ai făcut-o? Crezi că poți izola artistul de bijuterii? Ce se întâmplă, atunci?

Mulțumesc.

Când artiștii se așează pe scaune, își schimbă personajele. Ei nu mai sunt creatori și se transformă în critici. Cu temperamentul celui mai pretențios cunoscător, se uită la ceea ce tocmai au creat și își evaluează eforturile. Am citit această parte într-una din cărțile mele preferate, „Play To The Gallery” de Grayson Perry.

Visez să fiu o persoană interesantă, să mă bucur de viața mea în fiecare moment și să observ lucrurile care se întâmplă în jurul meu sau în viața mea. Când mă simt încărcată creierul mi se simte ca o scânteie. Apoi este timpul să mă reîntorc în studio pentru a crea și a mă concentra pe lucru. Aceasta este rutina mea preferată.

După părerea mea, indiferent care este rolul meu, primul lucru va fi să încerc tot posibilul să devin un „eu” mai bun. Trebuie să mă disting de orice rol. Sunt un student cu profesorii mei și oameni cu experiență, un copil acasă cu părinții mei, o persoană nebună care petrece cu prietenii, un angajat la serviciu și un artist în domeniul meu și respect acest rol atât de mult. Toate cele mai de sus sunt eu.

  1. Daca ai fi o bijuterie, ce fel de bijuterie ai fi si de ce? Ce scop ai servi?

Bine lucrat, minimalism, unic, atemporal. Dacă aș fi o bijuterie, sper că aș putea fi o bijuterie de lungă durată, bine lucrată, care arată minimalist și este unică.

Sper că atunci când oamenii mă poartă sau mă văd, să le pot aduce încredere și un zâmbet din suflet.

Să nu fiu doar frumoasă, dar să am și o parte care exprimă și vitalitatea ca să o pot transmite mai departe.

 

Sázkové Kanceláře Bez Ověření Totožnosti