Bis, Sam

Bis, Sam

Bis, Sam 468 710 Dautor

Kuki Constantinescu
Acum ceva vreme,  vizionam pentru a nu știu câta oară filmul Rebecca, când mi-a venit ideea de a realiza obiecte – broșe inspirate din acest film american din anii 30 -40. A fost primul film din seria celor care mi-au trezint interesul încă din tinerețe.  Am fost impresionată de realismul poetic și dezamăgirea post-război a acelei epoci. Anii Marii Depresii și panica venită odată cu Criza Economică din 1929, moment în care au fost realizate aceste filme, m-au făcut automat să fac legătura cu vremurile noastre.
Personajele filmului noir încearcă să supraviețuiască prezentului și când nu reușesc, se refugiază în trecut. Tehnicile folosite scot în evidență pierderea, nostalgia, absența priorităților.
Aceste obiecte de bijuterie sunt sugestii ale efortului subiectiv de a capta esența filmelor. La fel ca filmul noir, ele folosesc stilul de codificare al temei. Din punct de vedere statistitc, obiectele sunt inspirate din claritatea imaginii, scenografie și structura dramatică.
Cât despre costume, filmele emană o eleganță oldish, aflată la extremitățile esteticii: broșe, coliere, pălării.
Materialele pe care le aleg reflectă ambianța perioadei Marii Depresii și a războiului – materiale deolaltă nobile și uzuale. O combinație între opulența Hollywood și penuria realității.
Aceste obiecte transced statutul unei podoabe, fiind obiecte simbolice care se reprezintă singure.
Procesul decodării a durat 2 ani. Provocarea pentru mine a fost extragerea esenței din fiecare imagine într-un obiect.  Provocarea pentru cei care le poartă va fi decodarea legăturii dintre obiect și film.
King Kong (1933) Merian C. Cooper, Ernest B. Schoedsack
kuki constantinescu-brosa
It happened one night (1934) Frank Capra
kuki constantinescu-brosa
Rebecca (1940) Alfred Hitchcock
kuki constantinescu-brosa
Casablanca (1942) Michael Curtiz
kuki constantinescu-brosa
Laura (1944) Otto Preminger

 

Sázkové Kanceláře Bez Ověření Totožnosti