Matilde: Bijuterii din materialele neprețioase și durabile

Matilde: Bijuterii din materialele neprețioase și durabile

Matilde: Bijuterii din materialele neprețioase și durabile 1707 2560 Dautor

Matilde, un designer de bijuterii stabilit la Londra, își găsește inspirația în proprietățile transformative și emoționale ale bijuteriilor. Punând accentul pe durabilitate și pe un fler artistic, Matilde încearcă să facă din bijuterii mai mult decât un simplu accesoriu la modă. În schimb, ea își propune să creeze piese care să reflecte valorile și identitățile purtătorului.

În acest interviu, explorăm călătoria unui designer de bijuterii care și-a descoperit pasiunea pentru bijuterii la o vârstă fragedă. Aflăm despre trecutul ei educațional și despre modul în care acesta i-a modelat abordarea în ceea ce privește proiectarea bijuteriilor. Ne adâncim în procesul ei creativ și în modul în care abordează fiecare nou proiect cu accent pe ambalajul sustenabil. De asemenea, discutăm despre fascinația ei pentru materialele neprețioase și despre angajamentul ei față de sustenabilitate.

  1. Ce v-a stârnit interesul de a deveni designer de bijuterii și cum ați început să lucrați în acest domeniu?

Designul de bijuterii, înțeles ca fiind acel domeniu care permite îmbinarea mai multor semnificații diferite într-un spațiu sau la o scară relativ mică, dar care permite, de asemenea, să fii purtătorul acelei semnificații, personificând-o – a fost unul dintre interesele și pasiunile mele majore încă de la o vârstă foarte fragedă. Am dezvoltat foarte repede o abordare instinctivă în ceea ce privește confecționarea, transformarea și colecționarea mai multor obiecte de-a lungul anilor: ghidată de un instinct primordial, am realizat întotdeauna ornamente pentru corp. Cariera mea ca designer de bijuterii a început cu câteva colaborări de modă la Milano pe care le-am făcut în urmă cu câțiva ani, care m-au introdus în lumea accesoriilor. Apoi am decis că bijuteria va fi cariera mea și mi-am început studiile la Central Saint Martins.

  1. Cum v-a modelat educația la Central Saint Martins și la Școala de Bijuterie Alchimia abordarea dvs. în ceea ce privește designul de bijuterii?

Atât CMS, cât și Alchimia m-au învățat să mă gândesc la bijuterie ca la un domeniu fluid, care nu vede granițe și nici limite. Datorită colaborărilor cu alte domenii, profesioniști și creativi – am avut șansa de a explora mai multe moduri diferite în care se pot face bijuterii. În cele din urmă, nu există un mod corect sau greșit. Este o chestiune de a înțelege ceea ce te inspiră și te ghidează cu adevărat. Restul se așează la locul lui prin experimentarea directă a materialelor și prin realizarea în sine.

  1. Ce vă inspiră atunci când concepeți bijuterii și ce fel de mesaj sau sentiment sperați să transmiteți prin lucrările dumneavoastră?

Cred cu tărie că bijuteria contemporană are puterea de a ne ajuta să gândim, să privim și să ne punem întrebări dincolo de bijuterie, ornamentație, frumusețe și prețiozitate. Sunt intrigată de valoarea culturală, istorică, emoțională și materială a bijuteriilor: cum pot calitățile vizuale să încapsuleze concepte atât de bogate și abundente? Aceasta este puterea bijuteriilor. Iar dincolo de bijuterie, acesta este domeniul în care se află munca mea.

  1. Ne puteți prezenta procesul dvs. creativ și modul în care abordați fiecare nou proiect?

Fiecare proiect pe care îl abordez a fost inspirat de tensiunea dintre conținut și recipient: ce se întâmplă cu ambalajul atunci când conținutul a fost scos din el? În general, acesta este primul lucru care își pierde instantaneu valoarea. Întotdeauna am fost fascinată de ideea de a face din ambalaj protagonistul sau, cel puțin, punctul de plecare al cercetării mele. Acesta a fost cazul și pentru noua mea colecție chromo-dope, cu accent central pe ambalaj ca instrument de storytelling perfect integrat pentru întreaga colecție.

  1. Ne puteți vorbi despre fascinația dvs. pentru materialele non-prețioase și despre modul în care le încorporați în lucrările dvs.

Munca mea se înscrie în contextul bijuteriilor și al sustenabilității. Sunt fascinată de proprietățile materialelor neprețioase, de modul în care le pot transforma și refolosi. Prin juxtapunerea materialelor cu valoare socială comună față de cele care sunt considerate neprețioase – scopul meu este de a împinge limitele a ceea ce poate fi bijuteria și de a pune constant sub semnul întrebării ideile noastre contemporane despre valoare, materialitate și consumism. Cred că toate materialele pot fi făcute egale: accentul este pus pe calitatea a ceea ce se face, pe modul în care este exprimată ideea și pe motivul din spatele ei. Totul ține de măiestrie și de claritatea unei idei.

  1. În calitate de specialist în producție și control al calității la Vashi, cum reușești să găsești un echilibru între propriile proiecte creative și munca pentru un brand mare?

Întotdeauna mi-am produs propriile mele lucrări în paralel cu alte locuri de muncă principale. Dezvoltarea propriei mele lucrări și a limbajului meu, mă menține inspirată, entuziasmată de bijuterii și de posibilități noi, viitoare. Cel mai dificil aspect este să pot să fiu capabilă să dedic timp în mod constant & zilnic, în mod constant, propriei mele lucrări, indiferent de situație. În fiecare zi vor exista un milion de motive pentru care nu ar trebui să o fac. În ciuda acestui fapt, a o face oricum este ceea ce face în cele din urmă diferența pe termen lung. Trebuie să îți faci cu adevărat timp pentru asta: dacă îți dorești cu adevărat, îți vei face timp pentru asta.

  1. Care sunt unele dintre provocările cu care vă confruntați în crearea de bijuterii durabile și cum le abordați?

Este de notorietate modul în care sustenabilitatea a devenit în ultimul an o tendință, iar acest lucru prezintă atât aspecte pozitive, cât și negative. Cel mai important obiectiv este să continuăm să progresăm către metode de producție mai durabile, materiale mai bune – dacă este posibil, reciclate -, spre deosebire de utilizarea „sustenabilității” ca o simplă strategie de marketing. Nu văd sustenabilitatea ca pe o opțiune, ci ca pe o nouă mentalitate, pentru că ne pasă de lumea în care trăim. Crearea de bijuterii sustenabile este, desigur, mai scumpă, deoarece toate etapele necesare sunt costisitoare. Cu toate acestea, făcând fiecare pas la timpul său și concentrându-ne pe importanța transparenței, publicul se va obișnui și el cu acest tip de dialog – și va fi, de asemenea, mai înclinat să investească mai mult în acest sens.

  1. Care credeți că este viitorul ART Jewelry și unde vă vedeți în acest viitor?

Este cu adevărat imposibil de prezis în ce direcție se îndreaptă lucrurile. Cu toate acestea, este esențial să ne conectăm la nevoile moderne în schimbare ale consumatorilor: Cred că ART Jewelry va încercă să colaboreze mai mult cu alte domenii, pentru a evita să fie prea de nișă sau exclusivistă. Cele mai interesante lucruri iau naștere atunci când se întâlnesc abordări și idei diferite.

  1. Ne puteți împărtăși părerea dvs. despre importanța măiestriei în designul contemporan de bijuterii și despre modul în care aceasta afectează produsul final?

Meșteșugul și manufactura sunt absolut fundamentale în modul în care afectează produsul final. Atunci când apreciezi o bijuterie, sunt atât de multe aspecte de care trebuie să ții cont: armonia pură a tuturor etapelor de fabricație, fără erori sau greșeli, combinată cu o intenție puternică de design, toate acestea contribuie la realizarea unei bijuterii deosebite. Cred că toate elementele trebuie să fie perfect împletite, inclusiv ambalajul, pentru a vinde un produs plin de emoție și dragoste – și pentru a vă spune povestea.

  1. Poți să ne povestești despre provocările cu care te-ai confruntat în cariera ta și cum le-ai depășit?

Evident, toate carierele au provocările și particularitățile lor. Bijuteria poate fi ușor închisă în sine și este adesea dificil să găsești oameni generoși și darnici, care sunt dispuși să împărtășească și să transmită cunoștințele lor noilor generații. Acest lucru este, de asemenea, de înțeles, deoarece este nevoie de ani de zile pentru a învăța în mod corespunzător o meserie și, prin urmare, majoritatea oamenilor tind să fie protectori cu privire la cunoștințele lor. Aceasta a fost principala mea luptă de-a lungul anilor. Cu toate acestea, există, de asemenea, oameni cu un suflet incredibil de mare… este vorba de a-i detecta în primul rând: sfatul meu este ca, atunci când îți găsești pepitele de aur, să le păstrezi aproape de tine!

  1. În calitate de tutore la British Academy of Jewellery, ce sperați să îi învățați pe studenții dumneavoastră despre designul de bijuterii?

Acest rol a început înainte de închidere și a continuat pe tot parcursul pandemiei ca tutore principal, cu normă întreagă – predând design, producție, dezvoltarea portofoliului, diverse masterclass-uri și Illustrator. A fost o etapă incredibil de provocatoare și de îmbogățitoare a dezvoltării mele, în care am avut șansa de a mă dezvolta din punct de vedere profesional și personal: bijuteriile au devenit un instrument de îmbunătățire a sănătății mentale și a problemelor studenților (atât de accentuate în timpul diverselor blocaje), precum și a percepției lor generale despre ei înșiși. Am ajuns să construiesc relații incredibil de profunde, care toate merg dincolo de proiectarea sau confecționarea bijuteriilor. Într-un anumit sens, bijuteriile sunt un mediu de creștere personală. Ne învață despre cum să avem răbdare, pentru că dacă nu te grăbești, economisești și timp. Te obligă să înțelegi importanța de a pune o dragoste și o grijă profundă în fiecare etapă a unui proces – pentru a obține cel mai bun rezultat final posibil. Nu există scurtături, există doar o singură cale, și aceea este calea corectă. Iar aceasta necesită timp, efort și dedicare. Bijuteriile oferă mici succese tangibile zilnice legate de bijuterii, care sunt extrem de importante pentru dezvoltarea și creșterea personală a unei persoane, deoarece se traduc într-o îmbunătățire generală a vieții ca întreg. Acestea sunt principalele aspecte pe care le reamintesc în mod constant studenților mei.

Experiența mea de predare este, de asemenea, locul de unde a venit inspirația pentru noua mea colecție chromo-dope: bijuteria ca instrument pentru a merge dincolo de bijuterii, pentru a inspira schimbări sociale și pentru a deschide discuții despre sănătatea mintală – prin creativitate și intuiție.

  1. Ce sfat ați da cuiva care dorește să devină designer de bijuterii?

Este extrem de important să îți asculți propria intuiție. Permiteți-i acesteia să vă ghideze în ciuda temerilor, a greșelilor din trecut sau a greșelilor altora. Dacă, în ciuda a tot ceea ce se întâmplă, instinctul tău te duce spre acest domeniu – atunci pregătește-te pentru o călătorie frumoasă și plină de peripeții, de autodescoperire, de transformare și de emoție pură!

       13.Ce a inspirat crearea colecției de bijuterii Chromo-dope și ce mesaj își propune să transmită?

Noua mea colecție – chromo-dope – explorează estetica ambalajelor de cosmetice și a pastilelor sub forma unui blister de bijuterie. O colecție de bijuterii/droguri jucăușă, colorată și interactivă, care permite purtătorului să le folosească și să le reutilizeze, nu să le arunce! Prin spargerea stigmatului social legat de sănătatea mintală, stres și anxietate, Chromo-dope încearcă să încurajeze deschiderea și conversația în jurul acestor probleme cruciale. Mesajul care stă la baza colecției este acela de a prețui atât mintea, cât și corpul.

Această colecție versatilă permite purtătorului să aleagă și să schimbe piatra colorată pe care o preferă, într-o ramă de bijuterie (cercei și inele – argint/ aur) care se deschide și se închide: oferind „dopajul” cromatic zilnic. Pietrele sunt realizate din materiale reciclate neașteptate (TPU, PA11, topaz sintetic, pentru a numi doar câteva) și unele reale. Fiecărei pietre îi este asociată o proprietate poetică, descrisă cu grijă într-un pliant inclus în ambalaj.

Inspirația pentru această colecție a venit de la mișcarea de socializare #postyourpill și de la creșterea problemelor de sănătate mintală în rândul oamenilor, dar mai ales al tinerilor adulți în ultimii doi ani. Diferitele blocaje cu care ne-am confruntat cu toții au creat circumstanțe de viață deosebit de dificile pentru mulți – inclusiv pentru familia mea – și au atras atenția asupra a ceea ce contează cu adevărat. Creativitatea a jucat un rol masiv în sprijinirea sănătății mintale a oamenilor, menținându-ne pe fiecare dintre noi cu picioarele pe pământ, cu un sentiment de joacă asemănător cu cel al unui copil. Această parte instinctivă și necesară din noi înșine pe care o știam cândva și apoi am uitat-o, este cine suntem cu adevărat.

        14.Cum încurajează colecția de bijuterii Chromo-dope Jewelry Collection deschiderea și conversația în jurul unor subiecte cruciale, cum ar fi sănătatea mintală și stresul?

Atât inelele, cât și cerceii sunt interschimbabile, permițând inserarea de pietre diferite (naturale și sintetice). Ideea de a trebui să pui dragoste într-un obiect și de a trebui să te acordezi zilnic cu „nevoile tale cromatice” este ceva ce mă fascinează profund. A pune iubire în mici acțiuni este o acțiune incredibil de terapeutică, care depășește simplul fapt de a purta bijuterii: Văd cromo-dope ca pe un memento pentru ludicitate, autoîngrijire, iubire de sine și vindecare prin gesturi zilnice meditative.

Sázkové Kanceláře Bez Ověření Totožnosti