Proprietatea intelectuală, inteligența artificială și obiectivele ESG ale Agendei 2030 a Națiunilor Unite. CIBJO, Confédération International de la Bijouterie, Joaillerie, Orfèvrerie des Diamants, Perles et Pierres, a adus trei teme cheie la Vicenzaoro September pentru prezentul și viitorul industriei aurului și bijuteriilor în cadrul expoziției internaționale a Italian Exhibition Group, care are loc la Vicenza Expo Centre.
Seminarul a început cu un mesaj de deschidere din partea lui Marco Carniello, Director Global pentru Expoziții Jewellery & Fashion la IEG, și a președintelui CIBJO, Gaetano Cavalieri, în comemorarea președintelui Lorenzo Cagnoni.
De ce ar trebui un tânăr designer sau o mică marcă să investească o parte din bugetul lor pentru a-și proteja proprietatea intelectuală în fața diferitelor legislații, precum cele din America și Europa, și în funcție de țară în țară? „Pentru că este randamentul mediu pe termen mediu al acestei industrii”, a declarat Chiara Luzzato de la Studio Torta din Milano în cadrul discuției intitulate „Apărarea a ceea ce este al tău: Proprietatea Intelectuală în industria bijuteriilor”, moderată de Lisa Koenigsberg, președinta Initiatives in Art and Culture, într-o dezbatere între cele două părți ale Atlanticului privind reglementările și atitudinile diferite față de drepturile de autor, mărci, patente și brevete de design.
Proprietatea intelectuală a revenit și în discuție în contextul impactului inteligenței artificiale, subliniind cum ambele temeri cu privire la repercusiunile asupra locurilor de muncă și amenințarea la adresa proprietății intelectuale sunt nejustificate, deoarece actul de creație a fost întotdeauna rezultatul cercetării și tehnologiei inspirate. În acest caz, A.I. face doar posibilă interceptarea și procesarea fluxului de stimuli care contribuie la determinarea (și anticiparea) zeitgeist-ului mai eficient. A.I. devine astfel o unealtă foarte importantă pentru ghidarea creatorilor în producerea de produse capabile să răspundă gustului contemporan și, astfel, să obțină performanțe comerciale bune.
David Block, CEO al Sarine Technologies, a confirmat modul în care A.I. poate deveni, de asemenea, o unealtă esențială și utilă în industria diamantelor, atât în ceea ce privește evaluarea, cu efecte pozitive asupra timpilor de livrare și a acurateței analizelor, cât și din punct de vedere comercial, îmbunătățind posibilitatea de profilare a pietrelor prețioase și facilitând astfel potrivirea cu cumpărătorii în funcție de caracteristicile pietrei prețioase și nevoile acestora printr-un mecanism similar cu cel utilizat de Netflix în prezentarea catalogului său de filme.
De la ghidul online pe care UN Women l-a pregătit pentru evaluarea egalității de gen în companii, care va fi prezentat săptămâna viitoare la New York, la „Cartea Albastră a Achizițiilor Responsabile” a CIBJO: angajamentul industriei aurului și bijuteriilor față de obiectivele Agendei 2030 ale Națiunilor Unite este profund înrădăcinat și privește înainte cu ambiție. Iris Van der Veken, Secretarul General al Watch & Jewellery Initiative 2030, a subliniat că biodiversitatea, incluziunea și egalitatea de gen sunt priorități, deoarece industria lucrează în domeniul frumuseții și al emoțiilor.
EMPATIA, AVANTAJUL COMPETITIV AL BIJUTERIILOR INDEPENDENTE: CAZUL BARTORELLI 1882
Întreținerea relațiilor cu clienții finali, ultimul segment al lanțului de valoare din industria bijuteriilor. Inteligența emoțională, ascultarea non-selectivă și empatia sunt ingrediente cheie pentru un succes în afaceri. Un concept reafirmat de Carlo Bartorelli, președintele și directorul unic al Bartorelli 1882, în cadrul evenimentului organizat în colaborare cu Assogemme, în data de 9 septembrie, a doua zi a Vicenzaoro September 2023, expoziția internațională a Italian Exhibition Group care are loc la Vicenza Expo Centre până marți, 12 septembrie.
Într-o discuție cu Raffaele Ciardulli, antrenor, formator și consultant de lux, Bartorelli, care are sediul în Riccione și magazine în Bologna, Forte dei Marmi, Cortina d’Ampezzo, Milano Marittima și Milano, și administrează, de asemenea, magazine cu marcă proprie pentru companii precum Bulgari și Hublot, a afirmat: „Tehnologia și inteligența artificială sunt elemente complementare și utile pentru optimizarea cererilor clienților, dar emoția și empatia sunt esențiale pentru înțelegerea dorințelor lor.” Abilitățile blânde cu rădăcini în familia din Romagna pe care el le pune în practică zilnic în relația cu cei 45 de angajați ai companiei sale: „Lucrul important este să-i fac să se simtă implicați și loiali proiectului. În acest sens, ascultarea este centrală și utilă și întotdeauna învăț ceva de la ei.”
VicenzaOro, septembrie 2023