.
Imposibil de reprimat, nevoia de simboluri explică existența bijuteriei.
Corpul mumificat primește amuleta care îi va proteja inima în călătoria obscură. Buzele ating crucea argintie în colțul întunecat al vestiarului. Creierul face salturi viguroase la contact cu Inelul. O serie de imagini — instinct trece ostentativ prin fața ochilor, cu armele lustruite. Forța bijuteriei de autor stă în demnitatea a ceea ce reprezintă. Bijuteria știe, tu nu. Ea rămane, tu nu. Simbolurile nu mor odată cu oamenii, familiile distruse sau casele prăbușite la cutremur. La fel, bijuteria de autor rămâne să-ți spună povestea pe care tu nu o mai ții minte. De multe ori, bijuteria de autor se creează singură așa cum unele poveștile vor să fie scrise. Artiștii bijuteriei contemporane explică procesul creativ în moduri diferite, pentru că nici ei nu îl înțeleg complet.
.
Nici noi nu îl înțelegem complet. Nici voi nu îl veți înțelege complet. Nimic nu are un înțeles complet. Nimic nu se încheie. Așa începe Autor. Dintr-un spațiu posibil. Dintr-un loc nestructurat. Din apă. Autor recrutează artiști, creatori, obiecte, cuvinte. Autor este receptiv la voci noi, atitudini individuale și demersuri coerente. Autor susține discuțiile constructive din spațiul bijuteriei contemporane, colaborările dintre artiști și explorările personale. Autor crede în sinceritate și în căutare. Autor crede în conexiune, comunicare și empatie.
.
Sentimentul lânei. Hai să te descriu, tot trebuie să fac ceva. Dar ţie-ţi stă bine-ntre bijuterii. Trebuie să te descriu o dată cu bijuteriile tale. Ești bună pentru arheologii viitorului. Numai camee, paftale, inele, brăţări. Imediat aș putea localiza secolul și ţara. Aurul te iubește. Sunt gelos. Bijuteriile să mi le descrii tu. Aici trebuie.
Fineţe de femeie.
.
Prima ediție, noiembrie 2013: Un spațiu al posibilităților
.
Dan Piersinaru, editor-in-chief
Oana Tudoran, managing editor (numărul 0 și 1)
Stefan Trifan, creative director (numărul 0 și 1)
.
Imagini din revista Autor – Preview Edition:.
.
.