Practica artistică a lui Loulou Siem se concentrează în jurul unei experiențe brute, pur umane și magice & în jurul reevaluării sistemelor de valori. Lucrând în principal în sculptură, opera imersivă a lui Lulou își găsește locul între comic, tragic și mereu macabru.
În cadrul creației aflată încă la început a artistei Loulou Siem, bijuteriile joacă un rol important, pendulând între funcții multiple și fluide, de la obiect ritualic la dovadă arheologică, de la aparență decorativă la semnificație simbolică.
Bijuteriile lui Loulou Siem nu sunt create pentru a împodobi mâini sau decoltee, ci pentru a deschide ușile percepției către un timp eliberat de istorie, acela al efervescenței creației primordiale, care, în mod repetitiv și infinit multiplicat, se regăsește în capacitatea femeii de a da naștere, dar și a artistului de a imagina realități noi. Inelele cu chipuri umane sau micile portrete ceramice sunt pretexte de meditație asupra memoriei speciei, a ieșirii din timpul profan și, simultan, a înțelegerii profunde că omul este, până la dovada contrară, măsura tuturor lucrurilor, cel în absența căruia tot universul este doar o masă cuantică amorfă, în așteptarea unui observator.
Artista și-a poziționat lucrările în cadrul expoziției A pregnant woman wishing her child to be beautiful must look at beautiful objects, care a fost deschisă la Muzeul de Artă Modernă și Contemporană Pavel Șușară, în luna noiembrie 2019. Lângă stative cu tricouri pe umerașe, aliniate într-o procesiune bine calculată, într-o ordine milimetric stabilită cu ajutorul compasului și a riglei, Loulou determină parametrii unei realități în care prezența umană a fost suprimată de instrumentarul geometric.
Mesajul absenței omului și, implicit, absența posibilității erorii se repetă de-a lungul spațiilor de expunere prin lipsa intenționată de relaționare directă cu lucrările expuse. Acestea par a fi create de o conștiință non-umană, lipsită de rigiditatea estetică raportată la mii de ani de cultură a unei societăți hedoniste. Sculpturile din materiale de construcții fruste stau în opoziție clară cu linia fină a tricourilor și cu modelajul atent al bijuteriilor ceramice și metalice aurite.
Loulou Siem a studiat la Camberwell College of Art și la The Ruskin School of Art, Universitatea Oxford. A fost manager de studio pentru pictorul de renume mondial, Harold Ancartin. Ulterior, Loulou a fost invitată să își arate munca la Beijing, Londra, Florența și Texas. Tânăra artistă a fost selecționată pentru premiul Red Mansion Art și premiile Wells Art Contemporary, participând cu lucrările sale vizuale și la premiul Jerwood din Aldeburgh.
Mai multe despre Loulou Siem & expoziția ei aici.
_
Text aparținând Dalinei Bădescu.