Echipa AUTOR a fost invitată la festivalul Athens Jewelry Week din nou, un eveniment excelent unde poți cunoaște designeri noi și poți descoperii bijuterii sau concepte fabuloase.
Svetlana Prigoditch este designer de bijuterii, dar nu numai. Colecția ei ne-a atras atenția, deoarece fiecare bijuterie are alăturat un parfum creat la rândul său de Svetlana. Le poți purta separat sau împreună. Jocul dintre aceste două elemente ne-a părut unul delicat și interesant dorind să aflăm mai multe despre ea, cum percepe bijuteria, frumusețea și arta parfumurilor.
AUTOR: Când ai găsit legătura dintre bijuterie și parfum, cum a început această poveste pentru tine?
Pasiunea mea pentru bijuterie contemporană a început acum patru ani, după o lungă perioadă de explorare, dar și pierdere în diverse domenii, de la desen, sculptură, la performance video sau instalații. La un moment dat am realizat că bijuteria are legătură cu toate aceste domenii și acest gând a fost ca o eliberare.
Mixul dintre artă și meșteșug, faptul că poate fi văzut corpul într-un alt mod, ca o galerie, m-a făcut să fiu sigură de decizie.
Pasiunea pentru parfumuri a început de când eram copil, de la mirosul mamei mele care purta Opium de la Yves Saint Laurent. Puteam percepe încă de atunci că un parfum poate schimba modul cum o persoană este percepută și cum acesta devină un mijloc puternic de comunicare. Chiar îmi doream când eram adolescentă să lucrez într-un magazin cu parfumuri.
După mulți ani de achiziționat, încercat și colecționat parfumuri, am început să le fac chiar eu.
Cum ai descrie arta ta în bijuterie contemporană? Ce este bijuteria contemporană pentru tine?
Bijuteria contemporană pentru mine este atunci când conceptul fuzionează cu meșteșugul și artistul nu mai simte nicio constrângere în explorarea de noi medii atunci când crează piesele. Este eliberator și incitant. Chiar dacă prin definiție bijuteria contemporană nu este mereu purtabilă, eu personal fac piese care să fie purtate.
Descriu ceea ce realizez ca fiind piese care se pot purta și care te fac să evadezi din realitate pentru un moment. Prin a doua dimensiune a bijuteriei, adică adăugând parfum în/ pe bijuterii, încerc să stimulez simțurile și imaginația celui care poartă bijuteria.
Dacă frumusețea ar avea o aromă, ce ingrediente/ arome ai folosi?
Percepția mea asupra frumuseții prin perspectiva unui parfum înseamnă dorință și secret. Notele de început ar fi cu arome de narcise, seducătoarele tuberoze, misticul lotus albastru, urmate de arome de frunze de coacăze negre și smochine. Notele de final ar fi intense prin adăugarea de ingrediente precum ulei de labdanum, de tămâie, vin, ambră, boubon de vanilie și o atingere subtilă de aromă de piele. Iubesc mirosul pielii, aș adăuga această aromă pentru a da o notă aristocrată și elegantă parfumului.
Filmele alese pentru a face broșele sunt din anii ’40 până în ’80, cel târziu secolul 20. Am ales din operele lui Michelangelo Antonioni, Federico Fellini, Jean-Luc Godard, Andrei Tarkovsky. Filme care mă absorb și mă fac să visez. Sunt foarte puternice și nostalgice.
De unde ideea acestei colecții?
Mirosul este conectat experiențelor din trecut, sunt bine păstrate în memorie. Când simțim o anumită aromă, mereu este însoțită de o amintire aflată în inconștient. Ca un mic clip dintr-un film personal. Decizia mea de a adăuga parfum în bijuterii a venit natural, mi-am dorit ca fiecare piesă de bijuterie să fie vie. Văd parfumul ca fiind tot o bijuterie, dar una invizibilă. Colecția CinemAromatique Classic este în curs de dezvoltare, ceea ce îmi doresc este să realizez o librărie olfactivă.