Reflecțiile poetice ale lui Yingying Qiu: Cunoscător al nopții la AUTOR 2025

Reflecțiile poetice ale lui Yingying Qiu: Cunoscător al nopții la AUTOR 2025

Reflecțiile poetice ale lui Yingying Qiu: Cunoscător al nopții la AUTOR 2025 2560 1920 AUTOR

Colecția Cunoscător al nopții a lui Yingying Qiu, prezentată la AUTOR 2025, invită purtătorii într-un dialog contemplativ cu timpul, identitatea și frumusețea fragilă a existenței. Inspirată de poemul evocator al lui Robert Frost, opera sa transformă argintul, perlele și ceramica glazurată de un căprui profund într-un vas poetic al memoriei și transformării. Cu o practică înrădăcinată în intimitate și narațiune, bijuteriile lui Yingying explorează spațiile intermediare ale casei și sinelui, rezonând profund cu etosul AUTOR de conexiune emoțională și experimentare artistică. În acest interviu, ea împărtășește inspirațiile din spatele colecției sale, parcursul său creativ și reflecțiile asupra interacțiunii cu scena vibrantă a bijuteriei contemporane din Europa de Est. Urmăriți explorarea ei continuă a fragilității și transformării pe Instagram (@yingyingqiu_).

Cum a început călătoria ta în lumea bijuteriei contemporane și ce te-a atras către această formă de expresie artistică?
Practica mea a început cu o obsesie pentru obiecte ca vase ale memoriei. Sunt atrasă de intimitatea tăcută dintre obiect și corp — bijuteria, prin scara și proximitatea sa, oferă un spațiu poetic pentru explorarea prezenței, atașamentului și transformării.

Cum ai descrie stilul tău personal în designul de bijuterii și care sunt materialele sau tehnicile preferate?
Practica mea este intimă și condusă de narațiune, explorând efemeritatea, transformarea și poetica fragilității. Lucrez în principal cu argint pentru claritatea și maleabilitatea sa, alături de elemente organice precum ciupercile și perlele, care întruchipează tensiunea dintre delicatețe și rezistență. Inspirate de literatură, pictură și filosofie, piesele mele traduc nuanțe conceptuale în structuri purtabile prin meșteșug atent și fixarea precisă a pietrelor. Ele ocupă un spectru mutabil — între lumină și umbră, permanență și tranziență — celebrând stările de flux prin material, gest și formă.

Există o temă recurentă sau un fir narativ care leagă colecțiile tale de până acum?
Da, lucrările mele explorează adesea ideea de casă, identitate și transformare. Sunt interesată de sentimentul de a fi între — în mișcare, căutare și schimbare — și de modul în care bijuteriile pot exprima dragostea, conexiunea și complexitatea experienței individuale.

Care este povestea din spatele colecției pe care ai adus-o la AUTOR 2025?
Cunoscător al nopțiia fost inspirată de poemul cu același nume al lui Robert Frost. Colecția întruchipează interacțiunea delicată dintre timp, spațiu și fragilitatea existenței umane. Explorează nuanțele solitudinii, introspecției și naturii schimbătoare a identității — invitând purtătorul într-un spațiu liniștit, contemplativ.
Un motiv central este o linie de argint care conturează forma unei case, evocând ideile de casă și apartenență. Totuși, această linie distorsionează subtil figura purtătorului, simbolizând faptul că identitatea nu este fixă, ci fluidă — modelată de emoții interne și schimbări externe. Ceramica glazurată de un căprui profund captează lumina schimbătoare a lunii, în timp ce structurile mobile ale pieselor — concepute să se rotească și să se schimbe — reflectă ritmurile tăcute ale orbitei și timpului. Oglinzile fragmentate încorporate în piese încurajează auto-reflecția, servind drept metafore pentru transformarea interioară și complexitatea emoțională.
Pe lângă lucrările sculpturale mai mari, am creat o serie de broșe purtabile mai mici, special pentru AUTOR 2025, concepute pentru a încuraja interacțiunea personală și rezonanța zilnică. Acestea au păstrat contururile arhitecturale ale casei, în timp ce perlele fixate de-a lungul arcadelor elegante evocă atât lumina lunii, cât și picăturile de ploaie — efemere, radiante și discret vii.
Fiecare piesă a devenit mai mult decât un ornament — a acționat ca un companion contemplativ, permițând purtătorului să se angajeze într-o călătorie personală de schimbare, vulnerabilitate și forță tăcută. Prin această interacțiune, lucrarea a devenit un dialog intim între corp, memorie și timp.

Ce a însemnat pentru tine să fii selectată pentru un eveniment internațional precum AUTOR 2025 și ce legătură ai cu scena bijuteriei contemporane din Europa de Est?
După cum spune AUTOR cu atâta frumusețe — „Iubesc bijuteriile, iar bijuteriile mă iubesc” — acest lucru rezonează profund cu mine. Descrie o relație emoționantă și reciprocă, plină de emoție, grijă și expresie.
A fi selectată pentru AUTOR 2025 a fost o etapă semnificativă. Nu a fost doar o recunoaștere a muncii mele, ci și o oportunitate de a mă conecta cu o comunitate vibrantă de artiști, fiecare cu propriul limbaj, materiale și dedicare. Interacțiunea cu scena est-europeană, bogată în experimentare, explorare a materialelor și sinceritate, a fost cu adevărat inspiratoare. Am fost mișcată de modurile fluide și pasionale în care artiștii comunică prin munca lor și de felul în care aceste conversații se extind către purtător.

Cum influențează cultura, background-ul personal sau contextul geografic creațiile tale?
Background-ul meu în design vestimentar a pus bazele înțelegerii mele despre purtabilitate, comportamentul materialelor și limbajul vizual. Trecerea la bijuterii mi-a permis să explorez aceste elemente la o scară mai intimă.
Crescând în Asia și ulterior studiind și lucrând în Londra și Europa, mi-a modelat sensibilitatea față de simbolismul emoțional și experimentarea conceptuală. Aceste contraste culturale informează interesul meu continuu pentru identitate, transformare și rolul obiectelor în expresia personală.

Ce speri să simtă sau să înțeleagă publicul atunci când interacționează cu lucrările tale?
Sper să se simtă văzuți. Sper să recunoască ceva din ei înșiși — poate o forță tăcută, o memorie, un sentiment de dragoste sau acceptare de sine, sau o întrebare pe care o poartă. În cele din urmă, experiența este deschisă.

Au existat momente cheie în cariera ta care ți-au schimbat semnificativ direcția artistică? Dacă da, care au fost acestea?
Schimbarea a venit atunci când am realizat că actul de a crea este o formă de dialog — cu necunoscutul, cu tăcerea, cu prezența. Acea conștientizare a ghidat de atunci fiecare decizie pe care o iau în munca mea.

Cum vezi evoluția bijuteriei contemporane în contextul actual și ce rol joacă sustenabilitatea sau inovația în munca ta?
Cred că bijuteria contemporană devine mai introspectivă și personală, punând accent nu doar pe forma vizuală, ci și pe conexiunea emoțională, responsabilitatea față de materiale și prezența corporală.
După cum am menționat, fiecare material și fiecare centimetru de piele pe care îl atinge merită grijă și intenționalitate — fiecare element merită să fie „fixat” delicat, atât fizic, cât și conceptual. Pentru mine, sustenabilitatea înseamnă respectarea întregului potențial al materialelor și asigurarea că nimic nu este irosit, nici emoțional, nici fizic. Inovația vine din regândirea nu doar a tehnicilor, ci și a modului în care bijuteriile interacționează cu identitatea, timpul și purtătorul.

Ce urmează pentru tine după AUTOR 2025? Există proiecte noi, expoziții sau colaborări la orizont?
În urma AUTOR 2025, am prezentat lucrări pe mai multe platforme internaționale, inclusiv London Design Festival (LDF), expoziția de grup OOO la Galeria Alsolike din Londra, Romanian Jewelry Week (ROJW), Milano Jewelry Week (MJW), Inflow 2025 în Ungaria și Dutch Design Week (DDW).
Aceste proiecte, deși variate ca format și context, sunt legate de explorarea mea continuă a conceptelor de PRIMITIV, FRAGILITATE, EFEMERITATE, TRANSFORMARE și SIMBIOZĂ. În același timp, dezvolt a doua colecție a brandului meu eponim YINGYINGQIU, care traduce aceste teme în bijuterii purtabile — aducând o estetică avangardistă în sfera vieții de zi cu zi.

 

Sázkové Kanceláře Bez Ověření Totožnosti