1. Lunet este un nume grozav. Eu asta cred și intuiția nu mă înșeală de obicei. Cum ați ajuns la acest nume și ce credeți voi că transmite el, defapt, lumii?
Mulțumim. Principala misiune a brandului Lunet este să aducă cât mai multă transparență într-o industrie în care lucrurile nu prea s-au mai schimbat de foarte mult timp. Achiziția de ochelari de vedere a devenit un proces greoi, plin de întrebări și mituri. Ne-am dorit să simplificăm cât se poate de mult tot acest proces. Așadar, transparența și simplitatea pe care brandul o aduce în piața de ochelari sunt, credem noi, foarte bine accentuate de acest nume.
2. Ba mai mult, în afară de nume, de logo, packaging, design-ul website-ului și identitatea vizuală a tot ceea ce postați în online, recent ați deschis și un showroom la Palatul Universul – tot cu un design aparte. Cine, cum a gândit acest spațiu și cum completează el povestea Lunet?
Am știut mereu că ne dorim un spațiu care să ne reprezinte din punct de vedere estetic, așa că am ales să colaborăm cu Bogdan Ciocodeică Studio pentru designul de interior. Rezultatul final a depășit orice așteptare. Suntem bucuroși să avem un spațiu în care oamenii vin cu plăcere și despre care simt nevoia să povestească prietenilor. Ideea de la care am pornit este un magazin de optică diferit de cele tradiționale. Aici, clienții pot beneficia de ajutorul personalului nostru sau pot alege să probeze ochelari în intimitatea oferită de paravanele colorate. Astfel reducem și din presiunea pe care mulți o simt atunci când cumpără dintr-un magazin clasic.
3. La fel ca și bijuteriile de autor, ochelarii devin o extensie a personalității celui care îi poartă. În colecțiile Lunet observ o linie de design, ușor atipică, dar rafinată și contemporană. De ce este atât de important designul și finisajele pentru o pereche de ochelari? Putem spune că în cazul Lunet, estetica primează cu mult înaintea altor nevoi?
Premisa de la care am pornit este chiar asta, că ochelarii devin o extensie a personalității noastre și că ne reprezintă. Că purtători de ochelari, am fost de multe ori dezamăgiți de raportul design-preț la multe branduri cunoscute. Cele mai deosebite modele costă foarte mult, iar cele accesibile te limitează la doar câteva opțiuni, pe care le-ai văzut deja la toată lumea. Estetica este foarte importantă pentru Lunet și partea noastră preferată din tot procesul. Dar dincolo de estetică, este foarte important pentru noi să oferim un produs de foarte bună calitate, cât de sustenabil și accesibil posibil. Până la urma, scopul ochelarilor e de a fi purtați. Pentru că ne ocupăm noi de tot procesul — de la design până la distribuție — reușim să eliminăm multe costuri ascunse (licențe de brand, agenți comerciali și adaosuri comerciale). Astfel, aducem pe piața din România ochelari de vedere la prețul fix de 480 lei, indiferent de dioptrii.
4. Apropo de design, comunicarea voastră vizuală din online a fost, încă de când v-ați lansat, elegantă și îngrijită, mereu. Ce transmite Lunet prin identitatea lui vizuală?
În prezent, echipa Lunet este formată din oameni cu exepriență de zeci de ani în design — design de produs, design grafic, design arhitectural. Mai mult, căutăm în permanență artiști, ilustratori sau fotografi cu care să colaborăm și care să ne inspire. Ne bucură să auzim că acest lucru se vede și din exterior, e ceva care ne preocupă.
5. Se vorbește mult de sustenabilitate azi. Bijuteria de arta a fost mereu ceva sustenabil, deși nu asta a fost mesajul ei și nici nu cred că vă fi. Însă, ochelarii au un scop evident mult mai practic decât bijuteria. Din ce unghi, poți defini un brand de ochelari ca fiind sustenabil?
Sustenabilitatea e foartă importantă pentru noi. Ochelarii noștri sunt făcuți să fie purtați mult timp, să fie reparați la nevoie și să fie reciclați la final. Ambalajele pe care le folosim sunt 100% reciclabile sau refolosibile. 80% din ramele Lunet sunt fabricate din bio-acetate (M49), un material realizat pe bază de celuloză și adezivi vegetali. Materialul are în compoziția finală compuși generați preponderent din surse regenerabile. Suntem singurul brand din România care folosește astfel de materiale. Planul pe termen lung este să reducem cât mai mult impactul nostru asupra mediului. Mai mult, sperăm să fim prima companie din România certificată B Corp, și sperăm să reușim să fim un exemplu și pentru alte brandui.
6. Care este ADN-ul Lunet. Șapte elemente (cuvinte) esențiale?
Challenge old habits and keep things transparent. Credem că designul de calitate este atemporal și accesibil. Vrem să le oferim clienților noștri transparența pe care și-o doresc de la un brand în 2021 și să învățăm mereu din feedbackul lor.
7. Hai să nu evităm contextul actual… Cum este să ai un brand de ochelari în 2021, lansat în 2019? Echipa este formată din minți antreprenoriale și trăim timpuri să zicem…. pline de provocări, neprevăzut? Care sunt avantajele și dezavantajele acum?
Adevărul este că am avut o creștere susținută încă de la lansare, și nu avem date dinainte de pandemie că să putem compara. Poate am fi crescut mai repede, poate nu. Cert e că ne-am dori să organizăm mai multe evenimente la spațiul din București, iar pandemia ne descurajează de multe ori. Dar, că orice start-up, ne adaptăm din mers. Noi am început distribuția exclusiv online, ceea ce s-a potrivit foarte bine cu „vremurile fără precedent” pe care le trăim. În plus, am creat un serviciu complet nou în România — Home Try-On — care a fost foarte bine primit și ne-a ajutat să ne facem cunoscuți în toată țara. Am înțeles repede că nu e ușor să cumperi ochelari de pe internet fără să îi probezi. Așa că oferim celor interesați opțiunea de a proba 4 rame acasă, timp de 4 zile, complet gratuit și fără obligația de a cumpăra. E un cadru mai intim, ai timp să te răzgândești și nu e nevoie să ieși din casă. Pentru că ne-am dorit să oferim o experiență completă, care să includă și consultații optometrice, am deschis în 2020 primul showroom în București. În Noiembrie 2021, deschidem cel de-al doilea magazin, la Cluj.
8. Noi, la AUTOR, rezonăm mult cu cei cu care simțim că ne asemănam. Consider că prin ce tip de obiect de design propune LUNET, ne încadram la același public, dar totuși, cum vă percepeti publicul? Cui vă adresați mai exact având în vedere că puneți mult accent pe design și implicit asta cere un anumit tip de educație?
Ne îndepărtăm foarte mult de modelul tradițional. Ramele noastre sunt diferite de clasicele rame negre din magazinele de optică. Experiența în magazinele noastre este una mult mai relaxată. Asta face că brandul să aibă în prezent un public preponderent tânăr. Majoritatea clienților Lunet au vârste între 25 și 45 ani. Cu toate astea, ne așteptăm că media de vârstă să se mai lărgească în timp. Avem deja clienți care ne recomandă părinților sau părinți care își aduc copiii în magazin.
9. Continuitatea este un factor cheie în antreprenoriat și nu numai. Care sunt următoarele etape din agenda voastră? Unde vă vedeți peste cinci ani?
E foarte greu să facem planuri pe 5 ani, mai ales în contextul actual. Însă avem multe în agendă pentru perioada imediat următoare. Ne dorim să ne dublăm portofoliul de modele. Chiar acum lucrăm la o nouă colecție, pe care sperăm să o lansăm până la finalul anului. Lucrăm și la ultimele detalii pentru magazinul nostru din Cluj, care se vă deschide în noiembrie. Pe termen lung, ne dorim să ieșim din țară. Vrem că să devină un brand internațional, și căutăm constant soluții în direcția asta. Am avut deja multe comenzi online din Europa. Asta ne confirmă că avem un produs care poate funcționa și dincolo de granițe.