Pe 6-7 mai te așteptăm la Universitate pentru o călătorie de vindecare și de autodescoperire, în timp ce explorăm lumea unică și emoțională a bijuteriei artistice. În acest interviu cu designerul nostru Layla Li, descoperiți cum pietrele prețioase, știința materialelor, emoțiile personale și conexiunile sociale se împletesc în fiecare piesă rafinată. Descoperiți puterea artei purtabile la AUTOR, Târgul de Bijuterie Contemporană, ca sursă de confort, curaj și speranță în fața adversității
Descoperă lumea lui Layla Li la AUTOR, 6-7 mai.
1. Cum vă influențează munca dumneavoastră pregătirea în domeniul pietrelor prețioase și al științei materialelor?
Cel mai semnificativ impact al studiilor mele de geologie asupra muncii mele a fost explorarea de noi materiale și învățarea de tehnici. Am un caiet de notițe pentru înregistrarea și colectarea probelor. Mostrele vor fi incluse separat, în funcție de diferite categorii. Fac o mulțime de experimente de comparație diferite pentru fiecare tip de realizare a probelor. Acest caiet de eșantioane îmi permite să găsesc rapid cel mai bun mod de a produce cele mai bune rezultate în decursul procesului de realizare a lucrărilor mele.
De exemplu, pentru probele de smalț, există trei materiale diferite: cupru purpuriu, argint și argint fin; clasificarea timpului este de la 30 de secunde la 2 minute și 30 de secunde, cu o nouă clasificare la fiecare 15 secunde; culorile sunt, de asemenea, clasificate în funcție de diferitele proporții ale amestecului. În același timp, caietul de notițe pentru fiecare experiment îmi permite, de asemenea, să caut noi materiale care nu au fost încă explorate, cum ar fi plasa din oțel inoxidabil pe care o îmbunătățesc recent pentru a explora testul de culoare.
2. Cum reușiți să echilibrați estetica și funcționalitatea în proiectele dumneavoastră?
Cred că aceasta va fi o întrebare la care voi căuta răspunsuri pe tot parcursul carierei mele. Uneori pierd din vedere purtabilitatea atunci când urmăresc aspectul tridimensional al bijuteriilor. Dar concentrarea asupra purtabilității poate fi prea limitativă. Așadar, piesele la care lucrez acum nu au un plan de producție foarte detaliat, sunt doar schițe pe care le modific pe parcurs, așa că ciclul de producție pentru fiecare piesă este lung. Uneori, mecanismul funcțional al bijuteriei poate face parte din design, iar alteori poate fi chiar sursa conceptului lucrării. De exemplu, dorința florilor este un element pe care l-am extras din acțiunea oamenilor de a-și pune dorințe și de a proteja obiectele prețioase
3. Puteți vorbi despre simbolismul din spatele „florii de iasomie” din colecția dumneavoastră?
Iasomia pentru mine simbolizează speranța. În urmă cu un an, viața mea suferea de depresie de mulți ani. Întotdeauna a existat o voce foarte blândă în capul meu care îmi spunea că voi fi fericită când voi muri. Abia într-o seară, în aprilie anul trecut, am respins cu fermitate vocea pentru că trebuia să fac mâine un casting. dar atunci încă mă simțeam stresată, așa că a doua zi dimineață am ieșit la alergat și, deodată, am dat peste un petic mare de flori de iasomie la un colț de stradă. mirosul florilor de iasomie mă înconjura, soarele strălucea pe florile de iasomie și pe corpul meu, florile de iasomie străluceau auriu și m-am simțit îmbrățișată de flori.
Am stat acolo și am plâns mult timp. De atunci, sunetul de depresie a dispărut.
Mi-am dat seama că iasomia este un simbol al speranței în viața mea stresantă și că proiectarea și realizarea de bijuterii este iasomia mea, iar prietenii și familia care m-au ajutat sunt, de asemenea, iasomia mea. Și într-o zi aș putea fi iasomia altcuiva.
4. Cum se leagă titlul de conceptul colecției dumneavoastră?
Conceptul colecției se bazează pe sentimentele mele legate de propria mea luptă cu depresia. Cred că bijuteriile sunt emoționale și că majoritatea bijuteriilor pe care le poartă oamenii au o semnificație pentru ei. Bijuteriile, ca instrument de vindecare psihologică, creează o conexiune emoțională cu oamenii, devin o punte de legătură între emoțiile umane, fără limită de timp și locație geografică. Puterea sa de vindecare este capabilă să aibă efect asupra creatorilor, purtătorilor și privitorilor.
Titlul „Re-Emoționat de bijuterii” înseamnă redirecționarea emoțiilor și sper ca lucrarea mea să poată împărtăși povestea autorului care a înfruntat depresia prin intermediul acestei serii, să reamintească purtătorului și privitorului să înțeleagă că nu sunt singuri și că toți avem curajul de a înfrunta viața.
5. Cum încorporezi emoțiile personale și conexiunile sociale în bijuteriile tale
Încă de la origini, bijuteriile au reflectat profund emoțiile puternice ale psihicului uman. Oamenii au purtat materiale primitive, cum ar fi dinții de animale, pentru a arăta puterea și respectul față de natură sau au purtat talismane sacre pentru a-și onora religia. De-a lungul timpului, aceste piese s-au dezvoltat într-o mare varietate de culturi. Bijuteriile merg dincolo de podoaba convențională, canalizând emoțiile personale și conexiunile sociale.
Am ales floarea de iasomie care simbolizează promisiunea fericirii. Alegerea albului translucid reprezintă ameliorarea depresiei, a anxietății și a iritabilității. Plasa din oțel inoxidabil este un material special, cu textura țesăturii, dar cu durabilitatea metalului, la fel ca moliciunea și puterea emoțiilor umane. Combinația dintre plasa gri și iasomia albă descrie integrarea suferinței și a fericirii experimentate în viață.
6. Cum credeți că bijuteriile au puterea de a vindeca și de a redirecționa emoțiile negative?
În zilele noastre, mulți oameni se gândesc la bijuterii ca la obiecte decorative care înfrumusețează hainele. La fel cum oamenii cred că o funcție foarte comună a obiectelor de artă este aceea de a decora o cameră, o grădină. Trecem cu vederea capacitatea acestor opere de artă de a comunica cu interiorul oamenilor.
Viața este un proces, o călătorie lungă în care supraviețuirea este inclusă, dar numai parțial; restul ține de emoții. Oamenii își exprimă emoțiile în mod direct prin cuvinte, expresii și acțiuni. Și multe expresii subtile ale emoțiilor sunt transmise prin bijuterii, pictură, muzică și alte forme de artă. Este adevărat că o verighetă nu are cum să determine un cuplu care se luptă pentru divorț să se împace, dar cel puțin atunci când se uită la inel, au șansa de a-și aminti cât de mult se iubeau și cel puțin că acu, nu se rănesc unul pe celălalt. Oamenii care sunt ocupați la serviciu culeg o floare mică de pe marginea drumului și o prind de împletitura de păr sau de haine. Acesta este, probabil, cel mai fericit și mai relaxant moment al zilei pentru ei.
În această viață grea, există ceva care aduce speranță, care dă curaj, care ne emoționează. Cel mai mare rol al artei, potrivit lui Alain De Botton, este de a mângâia sufletul, de a ne învăța să suportăm suferința într-un mod mai reușit. Bijuteriile, ca artă purtabilă, înseamnă că pot urma purtătorul și pot oferi vindecare sau cel puțin alinare oricând și oriunde este nevoie.
Este adevărat că bolile noastre psihice nu vor fi complet vindecate de prezența unei bijuterii, dar cel puțin aceasta ne poate muta atenția spre ceva frumos, ne poate ușura emoțiile negative, ne poate ajuta să înfruntăm viața cu mai mult curaj și ne poate oferi o șansă mai bună de a aștepta ca vindecarea să se producă. Acel perete de iasomie crește la colț de 100 de ani, înflorind în fiecare an. Locuiesc în oraș de 3 ani și am trecut des pe lângă această stradă, dar nu am avut niciodată plăcerea de a o întâlni până anul trecut. Sper ca lucrările mele să fie un memento pentru cel care le poartă și pentru cel care le privește. Poate că, fiind puțin mai perseverenți, ne putem întâlni propria noastră iasomie. Poate că, având mai multă perseverență, putem deveni iasomia altcuiva.
7. Cum continuați să evoluați și să vă dezvoltați tehnicile ca designer de bijuterii?
Exersarea continuă a imaginației sălbatice din capul tău și acceptarea provocărilor pe care ți le dai ție însuți pot dezvălui bariere în tehnologie, dar pot dezvălui și noi oportunități care pot exista în alte tehnologii care poate nici măcar nu sunt bijuterii.
8. Cu ce fel de provocări v-ați confruntat atunci când ați creat Re-Emoționat de bijuterii?
Provocarea acestui proiect a fost să explorez tehnica de smălțuire a ferestrelor goale și materialul plasă din oțel inoxidabil, dar cea mai dificilă provocare a fost să prezint propunerea. re-emotioned by jewelry ca subiect al tezei mele de absolvire care a fost pusă la îndoială de majoritatea profesorilor imediat ce a fost prezentată. Din cauză că proiectul semăna prea mult cu un dispozitiv medical. A fost prima mea provocare de a-i convinge pe profesori că majoritatea colegilor mei de clasă ar înțelege ideea mea. Procesul de transformare a acestei idei într-o lucrare cu drepturi depline a fost plin de confuzii și am învățat să rămân fermă în fața obiecțiilor și a îndoielilor.