Într-o celebrare vibrantă a diversității artistice și a inovației, SCHMUCK 2024, curatoriat de Norman Weber, promite să fie un eveniment de referință în lumea bijuteriilor contemporane.
Norman Weber, a selectat 60 de lucrări excepționale ale unor artiști din 30 de țări dintr-un total de peste 600 de lucrări înscrise.
În interviul următor, Norman Weber împărtășește informații despre procesul de selecție și vorbește despre diversitatea și creativitatea fascinantă a lucrărilor prezentate:
Ce a trebuit să aducă o lucrare pentru a fi selectată în cele din urmă?
Am fost total impresionat de diversitatea și creativitatea incredibilă care caracterizează scena internațională a bijuteriilor de autor. Un aspect foarte important este faptul că judecați pe baza fotografiilor. Prin urmare: ce citesc eu în obiecte din fotografii și ce este cu adevărat acolo la final? Și asta depinde în întregime de obiectul original. Inițial am optat pentru perspectiva bijutierului cu un interes deosebit față de munca colegilor săi artiști. Al doilea criteriu a fost cel al purtabilității. Iar un al treilea aspect al selecției mele a fost că am vrut să iau în considerare diversitatea și varietatea abordărilor artistice, precum și trecutul artiștilor.
Și, în general, după ce ați vizionat 2.700 de fotografii, unde se vor afla bijuteriile de autor în 2024?
Norman Weber: Am avut impresia că multe dintre lucrări au fost realizate cu mare grijă și atenție – în ciuda tehnicilor foarte diferite folosite, care, de exemplu, au variat de la ace de cusut la inteligență artificială. Cel puțin asta reflectau fotografiile, iar acest lucru mi se pare interesant.
Abilitățile artizanale mai joacă încă un rol în realizarea bijuteriilor?
Norman Weber: Ceea ce mi se pare important este faptul că percepția și contextualizarea bijuteriilor este, de fapt, întotdeauna determinată de formă, culoare și calitatea suprafeței. Obiectele sunt citite și interpretate de către privitor, indiferent de tehnicile folosite pentru a le confecționa.