Inbloom-cea mai actuală colecție perenă de la Ana Wagner

Inbloom-cea mai actuală colecție perenă de la Ana Wagner

Inbloom-cea mai actuală colecție perenă de la Ana Wagner 1812 2560 Dautor

Ana Wagner transpune cu căldură și curaj, dar și cu mare acuratețe, spiritul timpului accelerat al ultimilor ani. Trăirea extatică a finitudinii fizice este un prilej de renaștere.

Colecția Inbloom este actuală în sensul unei imersiuni vindecătoare în spiritul timpului nostru marcat de obsesia finitudinii fizice. Frumusețea gingașă, aproape aerată, a bijuteriilor marcate de simbolul craniului transpus în contexte vitale care sugerează înflorirea ne permite să purtăm și să trăim mesajul acestor timpuri ale noastre, să acceptăm finitudinea fizică deschizând poarta unei spiritualități adormite, a cărei existență poate nici nu o bănuiam.

Dacă un creator cum a fost Alexander McQueen a readus craniul printre simbolurile lumii contemporane, imprimându-i o nuanță de dramatism, dar câteodată și umor, câteodată chiar sarcasm,paradigma Anei Wagner este diferită, este feminină.

Spre deosebire de dramatismul meditativ al lui Alexander McQueen, care a folosit simbolurl craniului în conceptul său de savage beauty, a cărui paradigmă este ilustrată perfect de fotografiile autorului în chip de Hamlet, Ana Wagner are o abordare feminină în care simbolul craniului devine absolut înfloritor.

 

Ana însăși își pune în legătură colecția inbloom cu spiritul care a dat naștere fenomenului mexican numit dia de los muertos: este ziua când morții sunt așteptați să se întoarcă în lumea viilor și sunt întâmpinați cu mari onoruri, haine strălucitoare și colorate, dansuri, parade, bunătăți și tot felul de dulciuri în formă de… craniu! Asistăm la o celebrare a vieții de care se bucură deopotrivă cei din lumea aceasta și cei din lumea de dincolo.

Această sărbătoare este mărturia rămasă în zilele noastre despre întâlnirea între ideile despre moarte din două culturi care s-au confruntat și în final au fuzionat pe pământ mexican: aztecă și creștină.

Dacă în cultura aztecă exista o zeiță reprezentată purtând cranii drept semințe ale vieții și de fapt ale continuității și perenității spiritului uman (deoarece craniul era sălașul forței vitale a trupului și spiritului. vieții și conștiinței deopotrivă), paradigma creștină a făcut să gliseze această reprezentare spre o adevărată Pieta, al cărei sens este numai în înviere și viață. Prezența craniilor în ceremoniile Dia de Los Muertes este semnul unei reprezentări exatice a învierii ca un proces la fel de natural ca și înflorirea.

Ana și-ar fi putut numi colecția chiar Carpe Diem sau Stop and Smell the Roses. Inclus printre flori și detalii fine, craniul este acolo nu pentru a ne înspăimânta, ci pentru a ne atrage atenția asupra intensității pe care o cere de la noi fiecare moment al vieții, precum și asupra singurelor noastre șanse la  eternitate, care sunt frumusețea și iubirea – chiar valorile centrale și direcția estetică a Casei Wagner.

Cu Inbloom ni se demonstrează încă o dată că trăirea frumuseții este o trăire fizică și spirituală deopotrivă.

Prin textura lor netedă și sclipirea de oglindă, craniile create de Ana, modelate din pământul cel mai  pur, arse în focul încă o dată pur și pictate cu aurul înțelepților au gingășia unor perle și spiritualitatea pe care o inspiră craniile de cristal din America de Sud.